Page 209 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 209
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Koronavirüs (Covid-19) Salgınının Olumsuz Etkilerini Azaltmaya Yönelik Uygulanan Grup Ça-
lışmasının Çocukların Yaşam Doyumuna Etkisi
Merve ÇALIK a
a Uzm. Psk. Dan., Milli Eğitim Bakanlığı, merve_pdr35@hotmail.com
Özet
Bu çalışmanın amacı koronavirüs (covıd-19) salgınının olumsuz etkilerini azaltmaya yönelik uygula-
nan grup çalışmasının çocukların yaşam doyumuna etkisini incelemektir. Bu çalışmada nicel yaklaşımın
deneysel modellerinden yarı deneysel kontrol gruplu ön test– son test modeli kullanılmıştır. Araştırmanın
çalışma grubu 2020-2021 Eğitim-Öğretim yılında, Sakarya’nın Erenler ilçesinde, devlet okulunda okuyan
8’i kontrol, 8’i deney grubu olmak üzere toplam 16 ilkokul öğrencisinden oluşmaktadır.
Çalışmada Gaderman, Reichl ve Zumbo (2009) tarafından geliştirilen ve Türkçe’ye uyarlamasını Altay
ve Ekşi’nin (2018) yaptığı Çocuklar İçin Yaşam Doyum Ölçeği (ÇYDÖ) kullanılmıştır. Koronavirüs (covıd-19)
salgınının olumsuz etkilerini azaltmaya yönelik uygulanan grup çalışması programı toplam 10 oturumdan
oluşan bir çalışmadır. Verilerin analizinde örneklem sayısının 30’dan düşük olması nedeniyle Mann Whitney
U ve Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi gibi parametrik olmayan testler kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda
deney grubundaki katılımcılara ait Çocuklar İçin Yaşam Doyumu Ölçeği ön test ve son test puanları ara-
sında son test lehine anlamlı bir farklılık olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Ayrıca bulgular, deney ve kontrol
grupları arasında anlamlı bir fark olduğunu göstermiştir.
Başka bir ifadeyle, koronavirüs (covıd-19) salgınının olumsuz etkilerini azaltmaya yönelik uygulanan
grup çalışmasının çocukların yaşam doyumunu arttırmada etkili olduğu ifade edilebilir. Araştırma bulguları
ilgili literatür ışığında tartışılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Koronavirüs Salgını, Grup Çalışması, Çocuklar, Yaşam Doyumu
- Bildiri Metni - 209 Eğitimde Yeni Normlar-II