Page 290 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 290

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




        konulmuştur. Uzaktan eğitim/toplantı/çalışma ve tıp uygulamaları yaygınlaşmaya başlamıştır. Pek çok
        şirket ve daha birçok bağımsız araştırmacı, kişisel korunma ekipmanı üretimine geçmiş, testler, tedaviler
        ve aşılar üzerinde çalışılmaya başlanmış; sivil yardımlaşma/dayanışma örgütleri kurulmuştur.
              Ellerini yıkamayan ve hijyen kurallarını iyi uygulayamayan insanlar, antibiyotik kullanmanın yetme-
        diğini ve biyolojik olarak ne denli tehlikede olduğunun farkına varmıştır. İnsan ırkının pandemiden sağlıklı
        olarak çıkması, dünyadaki en öncelikli endişe kaynağı olmuştur. Dolayısıyla bu salgın, yaşama ve çalışma
        düzeninde, öğrenme ve sevme biçiminde pek çok önemli değişikliklere neden olmuştur(Parıldar ve  Dikici,
        2020, s.1-8).
             COVID-19 salgını dünyadaki ülkelerin çoğunu etkilemesine karşın, bu etkilerin büyüklüğü ülkeler ara-
        sında çok değişmektedir ve bazı ülkeler hastalığın yayılmasını sınırlamak ve ölümleri önlemek konusunda
        diğerlerine göre daha başarılı olmuşlardır(TTB, 2020)


             Türkiye’deki Çalışmalar
             Türkiye de ilk olarak 31 Aralık 2019 tarihinde tespit edilen pnömoni kümelenmesinin etkeni, 7 Ocak
        2020’de daha önce insanlarda tespit edilmiş yeni bir coronavirüs olarak tanımlanmıştır. Bu tarihten sonra
        hasta sayısı hızla artmış, sağlık çalışanlarında da hastalık görülmüştür.
             Hastalık, insandan insana bulaşma özelliği nedeniyle hızla yayılmıştır. Ülkemizde ilk Covid 19 vakası 11
        Mart 2020’de saptanmıştır(SB, 2020, s. 13).Covid19 adlı virüsün sebep olduğu belirtilen salgının kısa bir
        süre içinde tüm dünyada büyük can kayıplarına yol açması ve hastalığın bulaşma yolları, tedavisi konusun-
        da bilim insanları ve sağlık otoritelerinin de henüz yeterli bir bilgiye sahip olmaması, insanlarda hastalığa
        ilişkin belirsizlik duygusunu güçlendirmektedir.
             Covid19, insan yaşamını tehdit etmesi, hakkında henüz net bilgiler olmaması, önleyici ve tedavi edici
        yöntemlerin kesin sonuçlarına ulaşılmamış olmasıyla tüm toplumları etkileyen küresel bir tehdit olarak
        tanımlanabilir. Bu çerçevede salgın süreci, tüm dünyada psikolojik, ekonomik ve sosyal pek çok sonuca yol
        açacak bir etkiye sahiptir. Türkiye’de salgın nispeten daha geç bir dönemde başlamakla birlikte iş, eğitim,
        sosyal yaşam ve pek çok alışıldık rutinde ani değişimleri beraberinde getirmiştir (Doğan ve Düzel, 2020,
        s.739-752).
             Türkiye, Covid19 ile ilgili olarak dünyada en erken önlem alan ülkelerden birisidir. Virüsün yayılmasını
        engellemek ve azalmak için ülke çapında tedbirler alınmaya başlamıştır. Türkiye de il vaka tespit edildikten
        sonra eğitim alanında yapılan çalışmalara baktığımızda;
             Türkiye’de Milli Eğitim Bakanlığı(MEB) Covid-19 ile mücadele günlerine diğer ülkeler göre daha hızlı
        tepki vermiştir. Okullar kapatıldıktan sonra hem internet üzerinden hem de internet erişiminde sıkıntı çeken
        öğrenciler için televizyon üzerinden uzaktan eğitim desteğini hemen hizmete sunmuştur.
             Uzaktan eğitimde ihtiyaç duyulan ders içerikleri tüm kademeler için hızla üretilmiş ve uzaktan eğitim
        platformlarına taşınmıştır (MEB, 2020, s.40). Türkiye de eğitim öğretim alanında alınan önlemlerin baktı-
        ğımızda 30 Mart İlk ve ortaöğrenimdeki uzaktan öğrenim gören öğrencilere 8 GB’a kadar ücretsiz internet
        imkânı sağlanmıştır.18 Mayıs 2020Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okulların eğitim-öğretim yılı sona ermiştir.
             Yeni eğitim-öğretim yılının bir sonraki eylül ayında başlayacağı, 04.05.2020 Yükseköğretim Kurumları
        Sınavı 27-28 Haziran’da, Liselere Geçiş Sınavı 20 Haziran’da, Askerî Öğrenci Sınavı 14 Haziran’da yapılacağını
        iletti. Üniversitelerin de 15 Haziran’da akademik takvime dönebileceklerini bildirilmiştir.
             07 Eylül2020 ailelerin tercihlerine göre okul öncesi ve 1. sınıftan başlayarak okullar eğitim öğretime
        açılmıştır. 18 Kasım 2020 resmi, özel, örgün ve yaygın tüm eğitim öğretim faaliyetleri, 31 Aralık 2020 tari-
        hine kadar uzaktan eğitim yoluyla devam etmiştir. 4 Ocak tarihine kadar hiçbir şekilde sınav yapılmamıştır.
             17 Şubat 2021 uzaktan eğitimle faaliyetlerine devam eden öğrencilerin durumu da yine illerdeki vaka
        sayısına göre değerlendirilmiştir.01 Mart 2021 Okulların, Türkiye genelindeki tüm okul öncesi eğitim ku-
        rumlarında, ilkokullarda, 8’inci ve 12’nci sınıflarda eğitim öğretime açılacağını bildirilmiştir. Düşük ve orta
        riskli illerde ilaveten ortaokullar ve liseler dahil diğer kademelerde de eğitim-öğretime başlanacağını be-

               artvincovidcongress.org                   290                                      - Bildiri Metni -
   285   286   287   288   289   290   291   292   293   294   295