Page 286 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 286
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Covid-19 Sürecinde Okul Öncesi Çocuklar
Emel Zeliha CİHAN , Ömer Tanju CİHAN b
a
aYönetici, Kırıkkale Şehit Mustafa Nohut Anaokulu, emelzeliha80@hotmail.com
bYönetici, Kırıkkale Hasan Ali Yücel İlkokulu, omertanjucihan@gmail.com
Özet
Bu çalışma da ilk olarak ÇİN’ in Vuhan şehrinde 2019 yılı Aralık ayı sonlarında ortaya çıkan, bulaştığı
kişilerde ateş, öksürük nefes darlığı gibi belirtilere neden olan yeni Coronavirüs hastalığının, okul öncesi
eğitim çocuğuna etkileri incelenmiştir. Aynı zamanda bu çalışma da Dünya’da Covid-19 pandemisinin toplu-
ma aileye etkisi analiz edilmiştir. Daha sonra Covid-19 ve çocuk konusu; Türkiye’de Covid-19 süreci ve okul
öncesi dönem çocukları üzerine etkisi göz önüne serilmiştir.
Çalışmanın sonucunda, okul öncesi çocukların yeni Coronavirüs hastalığından orantısız şekilde etki-
lendiği pandemi ile birlikte çocukların yaşam ve eğitim düzenlerinin bozulduğu bu süreçte ruh sağlıklarının
olumsuz yönde etkilendiği sonucuna ulaşılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Pandemi, Coronavirüs, Çocuk
Abstract
In this study, the disease that first appeared in Wuhan, CHINA at the end of December 2019, causing
symptoms such as fever, cough and shortness of breath in infected people; the effects of the new corona
virus disease on preschool children have been studied. First, the concept of pandemic and its historical
development are explained. At the same time, the impact of the Covid-19 pandemic on society in the
world was analyzed in this study. Then Covid-19 and the child issue; The Covid-19 process in Turkey and
preschool is laid into account the effects on children.
As a result of the study, it was concluded that preschool children were disproportionately affected
by the new coronavirus disease, the life and education patterns of the children were disrupted with the
pandemic, and their mental health was negatively affected in this process.
Keywords: Pandemic, Coronavirus, Child
artvincovidcongress.org 286 - Bildiri Metni -