Page 294 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 294
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
hastalığı ve bu salgın hastalıktan korunmak için alınan tedbirler yetişkinlerin hayatını etkilediği gibi çocuk-
ların hayatında da değişikliklere sebep olmuştur.
Covid-19 salgınını kontrol altına almak ve önlemek için alınan, tedbirlerden en çok çocuklar etkilen-
mişlerdir. Okul öncesi eğitim çağı çocuklar için yeni bir durum olarak karşımıza çıkan uzaktan eğitimle
çocuklar öğretmenle birebir etkileşim sağlayamama, ekrana bağlanma gibi zorlu bir süreç yaşamışlardır.
Bu süreçte okuldan, arkadaşlarından, öğretmeninden, yakınlarından ayrılan çocukların ruh sağlığını
korumak için rutin hayatlarının devamını sağlamak ve yetişkinler onlara rol model olmalıdır. Çocukların
ruh sağlığını bozmadan onların seviyesine inerek gerçekler anlatılmalı, tedbirler öğretilmelidir. Onlara karşı
böyle bu süreçte açık sözlü olunmalıdır. Ayrıca önceki eğitim öğretim yıllarına göre okul öncesi eğitime
devam etmede azalma ve bu durumunda çocuklarda sosyal duygusal becerilerde zayıflamaya neden
olduğu görülmektedir.
Kaynakça
Ak, Ö.(2020,Mart).Küresel Kabus.Bilim ve Teknik Dergisi, 13-27.
Alman Türk Ticaret Ve Sanayi Odası. (2021)Türkiye de Alınan Önlemler. Erişim adresi: https://www.
dtr-ihk.de/tr/koronavirus/oenlemlersleri
Anne Çocuk ve Eğitim Vakfı. (2020). COVID-19 salgını döneminde evde iyi olma halini koruma reh-
beri.Erişim adresi: https://www.acev.org/directory/covid-19-salginidoneminde-evde-iyi-olma-halini-koru-
ma-rehberi/
Aslan, R. (2020). Tarihten Günümüze Epidemiler, Pandemiler ve Covid-19, Göller Bölgesi Aylık Ekonomi
ve Kültür Dergisi, 8 (85), 35-41.
Darim,A.B.(2020). Thecoronavirüs:Sociology of a pandemic. Katar.
Doğan, M.ve Düzel, B.(2020). COVID-19 özelinde korku kaygı düzeyleri. Turkish Studies, 15(4), 739-752.
Hacettepe Üniversitesi Tıp fakültesi.(2021)Covid 19 Pandemi Raporu(49409).Covid 19 Epidemiyoloji,
Hacettepe Üniversitesi İç Hastalıkları Derneği. Erişim adresi: https://tubitak.gov.tr/sites/default/files/18842/
covid_rapor_2021.pdf
Türk Tabipleri Birliği.(2020) Covid-19 Pandemisi iki aylık değerlendirme raporu. Türk tabipleri COVID-19
Danışma ve İzleme Kurulu. Erişim adresi: https://www.ttb.org.tr/userfiles/files/covid19-rapor.pdf
Honigsbaum, M. (2009). Historical keyword pandemic. The Lancet, 373, 1939.Erişim Adresi: https://
www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(09)61053-9/fulltext
KFA Fuarcılık (2020).Çin’de Covid-19 Salgını Erişim Adresi: http://www.salihlitso.org.tr/uploaded/
dosyalar/YEN%C4%B0NORMALEG%C3%96RE%C3%87%C4%B0N.pdf
Kılıç, O.(2020).Tarihte Küresel Salgın Hastalıklar Ve Toplum Hayatına Etkileri.Şeker, M. Özer, A. ve Kor-
kut,C.(Ed.) Küresel Salgının Anatomisi(s.18). Ankara:TDV Yayın Matbaacılık Tesisleri
Kılıçlıoğlu, S., Araz, N., ve Devri, H.(1992).Meydan Larousse Büyük Lügat Ve Ansiklopedisi.Cilt:17.İs-
tambul:Sabah.240-241.
Kılıçlıoğlu, S., Araz, N. ve Devri, H.(1992).Meydan Larousse Büyük Lügat Ve Ansiklopedisi.Cilt:15.İstam-
bul:Sabah.4321.
Milli Eğitim Bakanlığı(2020) Covid 19 Salgını Sürecinde Mesleki Ortaöğretimde Yapılan Çalışmalar.
Covid 19 Salgını Sürecinde Mesleki Ve Teknik Eğitim.40.
Sağlık Bakanlığı(2020).Covıd-19(Sars-CoV-2Enfeksiyonu)Rehberi. Erişim adresi: https://hastane.deu.
edu.tr/images/hastanemizden-haberler/corona/COVID-19_Rehberi_14042020.pdf
Sağlık Bakanlığı (2020).Covid 19 Nedir . Erişim adresi: https://covid19.saglik.gov.tr/TR-66300/co-
vid-19-nedir-.html
Şeker, M.(2020). Tarihte Küresel Salgın Hastalıklar Ve Toplum Hayatına Etkileri.Şeker, M. Özer, A. ve
Korkut,C.(Edt.) Küresel Salgının Anatomisi(s.10). Ankara:TDV Yayın Matbaacılık Tesisleri
artvincovidcongress.org 294 - Bildiri Metni -