Page 327 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 327

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




                 “Başarıyı etkileyecek bir zorluk yaşamadık.” (ÖĞRT1)
                 “Farklı programlar kullandım.” (ÖĞRT2)
                 “İnternetin kesilme anında bizi dersten atmasıdır.” (ÖĞRN1)
                 “EBA’nın çökmesi, derslerden atılmak, EBA ’da kalabalık yaşanması, öğretmenin gönderdiği ödevlerin
            açılmaması, derslere girildiği halde girilmemiş gözükmesi gibi sorunlar yaşanıyor.” (ÖĞRN2)
                 “İnternetin gitmesi ve EBA’nın kalabalık olması” (V1)
                 “İnternetin kesilmesi, bağımlılık” (V2)

            Tablo 8:“EBA’nın verimliliğini arttırmak için neler yapılabilir?” sorusuna verilen yanıtlardaki kodlar

                                              ÖĞRN1      ÖĞRT1       V1      ÖĞRN2      ÖĞRT2       V2
                    Erişim                                 X

                    Sistemlerin güçlendirilmesi  X                    X
                 Kodlar  Kalabalığı azaltmak                                    X
                                                                                X
                    Az yer kaplamak
                    Kolay ulaşım                                                                     X
                    İnternetsiz                                                                      X
                 Tablo 8’de katılımcıların EBA platformunun verimliliğini arttırmak için neler yapılabileceği ile ilgili gö-
            rüşleri verilmiştir. ÖĞRT1 katılımcısı EBA’ya erişimin artması gerektiğini, ÖĞRN1 ve V1 katılımcısı sistemlerin
            güçlendirilmesi gerektiğini belirtmişlerdir. ÖĞRN2 katılımcısı kalabalığın azaltılması gerektiğini ve telefon-
            larda daha az yer kaplaması gerektiğini, V2 katılımcısı ise EBA platformunun internetsiz olması gerektiği-
            ni ve EBA ’ya kolay ulaşımın sağlanması gerektiğini düşünmektedir. ÖĞRT2 katılımcısı EBA uygulamasını
            kullanmadığı için bu soruya yanıt vermemiştir.
                 “EBA ’dan ziyade EBA ’ya erişimi artırmamız gerekiyor. “(ÖĞRT1)
                 “Daha iyi olması ve sistemlerin güçlendirmesi gerekir.” (ÖĞRN1)
                 “Telefonlarda daha az yer kaplaması sağlanabilir. Kalabalığın azaltılması sağlanabilir ...” (ÖĞRN2)
                 “Sistemler güçlenirse daha iyi olabileceğini düşünüyorum.” (V1)
                 “Kolay ulaşım sağlanabilir ve internetsiz bir uygulama olabilir.” (V2)


                 4. Tartışma ve Sonuç


                 Tablo 2’de katılımcıların uzaktan eğitim ile ilgili düşünceleri verilmiştir. Verilen yanıtların katılımcılara
            göre değiştiği görülmüştür. Fakat öğretmenlerin daha çok olumlu ifadeler belirttikleri, öğrencilerin ve
            velilerin ise olumsuz ifadeler belirttikleri görülmektedir. Burdan katılımcıların mesleklerine göre uzaktan
            eğitim ile ilgili düşünceleri de değişmekte olduğu yorumu yapılabilir. Erfidan (2019) yaptığı çalışmada öğ-
            rencilerin uzaktan eğitimden kısmen memnun olduklarını, avantajsız bulduklarını fakat ortak dersler için
            memnun olduklarını belirtmiştir ve bu sonuçlarla benzer sonuçlar bulmuştur
                 Tablo 3’te katılımcıların uzaktan eğitimdeki Türkçe dersi ile yüz yüze eğitimdeki Türkçe dersi arasındaki
            farkların neler olduğu ile ilgili düşünceleri verilmiştir. Katılımcıların çoğu aradaki farkın uzaktan eğitimde
            öğrenimde zorluk çekilmesi, dersleri anlamama ve derslerin anlaşılır olmaması olduğunu düşünmektedir.
            Burdan yola çıkılarak öğrencilerin okula özlem duyduğu söylenebilir.
                 Katılımcılardan bazıları aradaki farkın öğrencilerin ve öğretmenlerin ayrı kalması olduğunu düşün-
            mektedir. Öğrencilerin iletişim kurma becerilerini olumsuz yönde etkilemiştir, şeklinde bir yorum yapılabilir.
            Bazı katılımcılar ise aradaki farkın öğrencilerin teknoloji ile aralarının iyi olması olarak düşünmüştür. Fırsat
            eşitsizliğinin olması da verilen yanıtları etkilemekte olduğu söylenebilir (Karakuş, Ucuzsatar, Karacaoğlu,
            Esendemir ve Bayraktar, 2020).


            - Bildiri Metni -                                327                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   322   323   324   325   326   327   328   329   330   331   332