Page 325 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 325

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




                 “Çocukların uzaktan eğitimde dersleri anlamadıklarını düşünüyorum. Aradaki fark bence budur.” (V1)
                 “Yüz yüze öğrenci ve öğretmen ilişkisi daha iyi, uzaktan eğitimde öğretmen ve öğrencinin ayrı kalması
            bence bu farklardan biridir.” (V2)

            Tablo 4:“Uzaktan eğitimdeki Türkçe dersini verimlilik yönünden nasıl değerlendiriyorsunuz?” sorusuna
            verilen yanıtlardaki kodlar

                                 ÖĞRN1     ÖĞRT1       V1      ÖĞRN2      ÖĞRT2       V2
                  Daha iyi                   X
                Kodlar  Verimli    X                    X         X         X
                  Verimli değil

                  Orta                                                                 X

                 Tablo 4’te katılımcıların uzaktan eğitimdeki Türkçe dersinin verimlilik nasıl değerlendirdikleri ile ilgili
            görüşleri verilmiştir. ÖĞRT1 katılımcısı kendi beklentisinden daha iyi bir sonuç aldığını, ÖĞRT 2 katılımcısı
            derslerin verimli olduğunu ve sebeplerini belirtmiştir. ÖĞRN1, ÖĞRN2, V1 katılımcıları verimli olmadığını, V2
            katılımcısı ise orta derecede verimli olduğunu düşünmektedir.
                 “Uzaktan olmasına rağmen beklediğimden daha iyi sonuçlar aldım.” (ÖĞRT1)
                 “Öğretmen ve öğrencinin de aktif olduğu, bilgi, becerinin karşılıklı etkileşim halinde daha hızlı yoğrul-
            duğu bir sistem oluşu verimliliği artırmıştır.” (ÖĞRT2)
                 “Uzaktan eğitimde Türkçe ve diğer dersler gibi anlamak çok zor oluyor yani verimli olduğunu düşün-
            müyorum, verimli değil” (ÖĞRN1)
                 “Pek verimli değil, ben böyle düşünmüyorum.” (ÖĞRN2)
                 “Verimsiz olduğunu düşünüyorum.” (V1)
                 “Orta derece” (V2)


             Tablo 5:“Uzaktan eğitimde Türkçe dersinde verimliliği arttırmak için neler yapılabilir?” Sorusuna verilen
            yanıtlardaki kodlar
                                               ÖĞRN1     ÖĞRT1       V1      ÖĞRN2     ÖĞRT2       V2
                  Katılım                                  X

                  Süreklilik                               X
                  Gelişmiş düzey                                                         X
                Kodlar  Sistemlerin daha iyi olması  X

                  Süreler fazla olmalı                               X         X

                  Dikkat verilmeli                                   X
                  Yemek saati                                                                      X
                 Tablo 5’te katılımcıların uzaktan eğitimde Türkçe dersinde verimliliği arttırmak için neler yapılabileceği
            hakkında düşünceleri verilmiştir. ÖĞRT1 katılımcısı sürekli olarak katılım sağlayarak verimliliğin artabilece-
            ğini, ÖĞRT2 katılımcısı bilişim teknolojilerini daha gelişmiş düzeyde kullanarak verimliliğin artırılarak veri-
            min artabileceğini belirtmişlerdir. ÖĞRN1 katılımcısı sistemlerin daha iyi olabilirse verimliliğin artabileceğini,
            ÖĞRN2 katılımcısı sürelerin daha fazla olursa verimliliğin artabileceğini söylemişlerdir. V1 katılımcısı derse
            dikkat verilirse ve süreler arttırılsa verimliliğin artabileceğini, V2 katılımcısı ise arada yemek saati verilirse
            verimliliğin artabileceğini düşünmektedir.
                 “Katılımda sürekliliği sağlayarak...” (ÖĞRT1)
                 “Bilişim teknolojilerini daha gelişmiş düzeyde kullanarak verimlilik artırılabilir.” (ÖĞRT2)


            - Bildiri Metni -                                325                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   320   321   322   323   324   325   326   327   328   329   330