Page 326 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 326

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




             “Sistemlerin daha da iyi olması (EBA, Zoom vb.)” (ÖĞRN1)
             “Süreler fazla olmalı” (ÖĞRN2)
             “Süreler daha fazla olmalı ve aileler dersteyken çocukların dikkatini dağıtmamalı.” (V1)
             “Çocuklar için yemek saati arası verilebilir.” (V2)

        Tablo 6:“Uzaktan eğitim öğrencilerin Türkçe dersi başarılarını nasıl etkilemiştir?” Sorusuna verilen yanıt-
        lardaki kodlar
                                  ÖĞRN1    ÖĞRT1     V1     ÖĞRN2    ÖĞRT2      V2

             Başarılı                        X
           Kodlar  Avantajlı        X                 X        X        X        X
             Kötü etki
             Zamanın kısıtlı olması                            X

             Tablo 6’da katılımcıların uzaktan eğitimin öğrencilerin başarılarını nasıl etkilediği ile ilgili görüşler veril-
        miştir. ÖĞRT katılımcısı düzenli katılımın öğrenci başarısını olumlu etkilediğini, ÖĞRT2 katılımcısı imkânlara
        ulaşılması ve geniş kitlelere ulaşabilme açısından avantajlı olduğunu düşünmektedirler. ÖĞRN1, ÖĞRN2,
        V1 ve V2 katılımcıları kötü etkilediğini düşünmektedir. ÖĞRN2 zamanın kısıtlı olmasının başarıyı olumsuz
        etkilediğini belirtmiştir.
             “Düzenli katılan öğrencilerde başarı elde edildi.” (ÖĞRT1)
             “Daha geniş kitlelere ve imkânlara ulaşılması açısından avantajlı olmuştur.” (ÖĞRT2)
             “Kötü etkilemiştir.” (ÖĞRN1)
             “Yüz yüze eğitimde öğretmenler konuların üzerinde daha fazla duruyor fakat uzaktan eğitimdeki
        süreler kısıtlı olduğu için konuları anlamakta zorlanıyoruz o yüzden başarıları kötü etkilemiştir.” (ÖĞRN2)
             “Başarıyı kötü etkilediğini düşünüyorum.” (V1)
             “Kötü etkilemiştir.” (V2)


        Tablo 7:“Uzaktan eğitimde EBA kullanımında hangi zorluklar yaşanmaktadır?” sorusuna verilen yanıtlar-
        daki kodlar

                                      ÖĞRN1      ÖĞRT1        V1       ÖĞRN2      ÖĞRT2        V2
             Yaşanmadı                              X

             Kullanmamak                                                             X
             İnternetin kesilmesi       X                                                       X
           Kodlar  Kalabalıklaşma                              X          X
                                                                          X
             Ödevlerin açılmaması
             Derslere girilmemiş gö-                                      X
             rünmesi
             Bağımlılık                                                                         X
             Tablo 7’de katılımcıların EBA kullanımında hangi zorlukların yaşandığı ile ilgili düşünceleri verilmiştir.
        ÖĞRT1 katılımcısı başarıyı etkileyecek bir zorluk yaşanmadığını, ÖĞRN1 katılımcısı internetin kesilmesinin bir
        sorun olduğunu, ÖĞRN2 katılımcısı kalabalıklaşma, ödevlerin açılmaması ve derslere girilmemiş görünmesi
        gibi sorunlar yaşadığını dile getirmiştir. V1 katılımcısı da EBA platformunun kullanımında kalabalıklaşmanın
        bir sorun olduğunu, V2 katılımcısı bağımlılığın ve internetin kesilmesinin bir sorun olduğunu düşünmektedir.
        ÖĞRT 2 katılımcısı başka uygulamalar kullandığından fikir beyan edemeyeceğini söylemiştir



               artvincovidcongress.org                   326                                      - Bildiri Metni -
   321   322   323   324   325   326   327   328   329   330   331