Page 337 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 337
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Öğrenci Görüşme Soruları
1. Sana göre Covid-19 eğitim- öğretim sürecini (okul- öğrenme- öğrencilik gibi konular açısından) nasıl
etkilemiştir? Bu süreçte eğitim hayatında neler oldu, neler yaşadın, bu süreci bana nasıl açıklayabi-
lirsin? Covid-19 da eğitim öğretim sürecini tek kelimeyle açıklamanı istesem aklına ilk hangi kelime
gelirdi, ne derdin?
2. Sana göre Covid-19 sosyal hayatı (arkadaşlık ilişkileri, aile ilişkileri, komşu- akraba vb.) ilişkileri nasıl
etkilemiştir? Bu süreçte ilişkiler nasıldı? Senin ilişkilerin nasıldı, sen neler yaşadın? Covid-19 da eğitim
öğretim sürecini tek kelimeyle açıklamanı istesem aklına ilk hangi kelime gelirdi, ne derdin?
Ayrıca öğrencilerden resim ve yazılar yapmaları şu sorular sorularak istenmiştir:
• Covid-19 denilince aklınıza ne geliyor? Resmini yapar mısın?
• Bu konuyla ilgili düşündüklerini yazar mısın?
Verilerin analizi
Araştırma sonucunda elde edilen veriler “içerik analizi” yaklaşımıyla çözümlenmiştir. İçerik analizi
belirli kurallara dayalı kodlamalarla bir metnin bazı kelimelerinin daha küçük içerik kategorileri ile özet-
lendiği sistematik, yinelenebilir bir teknik olarak tanımlanır. Bu teknikle, metin veya metinlerden oluşan bir
kümenin içindeki belli sözcüklerin veya kavramların varlığı belirlenmeye çalışılır. Araştırmacılar bu kelime
ve kavramların varlığını, anlamlarını ve ilişkilerini belirler ve analiz ederek metinlerdeki mesaja ilişkin çıka-
rımlarda bulunurlar (Büyüköztürk, Kılıç Çakmak, Akgün, Karadeniz ve Demirel, 2010).
BULGULAR
Araştırma bulguları alt problemler dahilinde eğitim-öğretim ve sosyal hayat olmak üzere ikiye ayrıl-
mıştır. Bu başlıklar da öğretmenler öğrenci ve veliler açısından ayrı ayrı değerlendirilmiştir.
Öğretmenlerin covid-19 dönemindeki eğitim-öğretim sürecine ilişkin algıları
Öğretmenlerin birinci alt problem kapsamında, Covid-19 dönemindeki eğitim öğretim sürecine yönelik
algılarına yönelik kategoriler şunlardır:
1. Öğrencilerin uzaktan eğitime katılamama nedenleri
2. Öğrencilerin uzaktan derse katılım oranları
3. Uzaktan eğitimin öğretime etkisi
4. Covid-19’un yüz yüze eğitime olan etkileri
Öğrencilerin uzaktan eğitime katılamama nedenlerine yönelik kategori altındaki görüşleri Tablo 1’de
yer almaktadır.
Tablo1-Öğretmenlerin Görüşlerine Göre Öğrencilerin Uzaktan Eğitime Katılamama Nedenleri
Temalar Kodlar Frekans
İnternetin olmaması 4
Teknolojiden kaynaklanan Teknolojik araç gereç eksikliği 4
Bireysel teknolojik araç gereç eksikliği 4
Bireysel nedenler Dersten sıkılma 2
Toplam 16
- Bildiri Metni - 337 Eğitimde Yeni Normlar-II