Page 337 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 337

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




                 Öğrenci Görüşme Soruları
                 1.  Sana göre Covid-19 eğitim- öğretim sürecini (okul- öğrenme- öğrencilik gibi konular açısından) nasıl
                 etkilemiştir? Bu süreçte eğitim hayatında neler oldu, neler yaşadın, bu süreci bana nasıl açıklayabi-
                 lirsin? Covid-19 da eğitim öğretim sürecini tek kelimeyle açıklamanı istesem aklına ilk hangi kelime
                 gelirdi, ne derdin?

                 2. Sana göre Covid-19 sosyal hayatı (arkadaşlık ilişkileri, aile ilişkileri, komşu- akraba vb.) ilişkileri nasıl
                 etkilemiştir? Bu süreçte ilişkiler nasıldı? Senin ilişkilerin nasıldı, sen neler yaşadın? Covid-19 da eğitim
                 öğretim sürecini tek kelimeyle açıklamanı istesem aklına ilk hangi kelime gelirdi, ne derdin?

                 Ayrıca öğrencilerden resim ve yazılar yapmaları şu sorular sorularak istenmiştir:

                 •  Covid-19 denilince aklınıza ne geliyor? Resmini yapar mısın?
                 •  Bu konuyla ilgili düşündüklerini yazar mısın?


                 Verilerin analizi
                 Araştırma sonucunda elde edilen veriler “içerik analizi” yaklaşımıyla çözümlenmiştir. İçerik analizi
            belirli kurallara dayalı kodlamalarla bir metnin bazı kelimelerinin daha küçük içerik kategorileri ile özet-
            lendiği sistematik, yinelenebilir bir teknik olarak tanımlanır. Bu teknikle, metin veya metinlerden oluşan bir
            kümenin içindeki belli sözcüklerin veya kavramların varlığı belirlenmeye çalışılır. Araştırmacılar bu kelime
            ve kavramların varlığını, anlamlarını ve ilişkilerini belirler ve analiz ederek metinlerdeki mesaja ilişkin çıka-
            rımlarda bulunurlar (Büyüköztürk, Kılıç Çakmak, Akgün, Karadeniz ve Demirel, 2010).


                 BULGULAR

                 Araştırma bulguları alt problemler dahilinde eğitim-öğretim ve sosyal hayat olmak üzere ikiye ayrıl-
            mıştır. Bu başlıklar da öğretmenler öğrenci ve veliler açısından ayrı ayrı değerlendirilmiştir.
                 Öğretmenlerin covid-19 dönemindeki eğitim-öğretim sürecine ilişkin algıları
                 Öğretmenlerin birinci alt problem kapsamında, Covid-19 dönemindeki eğitim öğretim sürecine yönelik
            algılarına yönelik kategoriler şunlardır:

                 1.  Öğrencilerin uzaktan eğitime katılamama nedenleri
                 2. Öğrencilerin uzaktan derse katılım oranları

                 3. Uzaktan eğitimin öğretime etkisi
                 4.  Covid-19’un yüz yüze eğitime olan etkileri

                 Öğrencilerin uzaktan eğitime katılamama nedenlerine yönelik kategori altındaki görüşleri Tablo 1’de
            yer almaktadır.

            Tablo1-Öğretmenlerin Görüşlerine Göre Öğrencilerin Uzaktan Eğitime Katılamama Nedenleri

                       Temalar                            Kodlar                     Frekans
                                                    İnternetin olmaması                 4

                Teknolojiden kaynaklanan        Teknolojik araç gereç eksikliği         4
                                            Bireysel teknolojik araç gereç eksikliği    4
                   Bireysel nedenler                  Dersten sıkılma                   2
                        Toplam                                                         16



            - Bildiri Metni -                                337                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   332   333   334   335   336   337   338   339   340   341   342