Page 425 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 425

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




            29 öğretmen oluşturmaktadır. Örneklem seçiminde amaçlı örneklem türlerinden kolay ulaşılabilir ör-
            neklem yöntemi kullanılacaktır. Bu yöntemin kullanılmasının sebebi, okulların eğitime ara vermesinden
            dolayı araştırmacılara yakın olan ve telefon veya online yollarla ulaşılabilir katılımcılara ulaşmaya imkan
            sağlamasıdır. Kolay ulaşılabilir örneklem yöntemi araştırmaya hız ve pratik kazandırmaktadır (Yıldırım ve
            Şimşek, 2008). Bu bağlamda, araştırma örneklemi BİLSEM’e yüz yüze eğitime gelen 65 öğrenci, 35 veli,
            15 öğretmenden oluşması planlanmaktadır.


                 Veri Toplama Araçları
                 Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan “yarı yapılandırılmış gö-
            rüşme formu” kullanılacaktır. Araştırmacılar tarafından geliştirilen bu formda öğrencilere 7 ve velilere
            için 6 açık uçlu soru, öğretmenlere ise 2 açık uçlu soru hazırlanmıştır. Araştırmada kullanılan görüşme
            formları geliştirildikten sonra uzman görüşü alınmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formunun kapsam,
            nitelik ve görünüş geçerliği için uzman görüşleri doğrultusunda görüşme formları yeniden düzenlenmiş
            ve uygulamak için hazırlanmıştır. Ayrıca görüşme formundaki sorular değerlendirilerek uygunluğu tespit
            edilmiştir. Güvenilirlik açısından araştırmacı üçgenleme stratejisi kullanmıştır. Veriler araştırmacılar tara-
            fından yüz yüze görüşmelerle toplanmıştır.


                 Verilerin Analizi
                 Verilerin analizinde nitel araştırma veri analizi tekniklerinden kategorisel içerik analizi ve frekans ana-
            lizi kullanılmıştır. Araştırmaya katılan öğrenci, veli ve öğretmenlere ilişkin demografik bilgiler Tablo 1’de
            verilmiştir.


            Tablo 1. Katılımcı Özellikleri
                                 Öğrenci                                 f                       %
                                                Kız                     36                     55.38
                     Cinsiyet
                                               Erkek                    29                     44.62
                                              Devlet                    43                     66.15
                       Okul
                                               Özel                     22                     33.85
                                              3. Sınıf                   3                      4.62

                                              4. Sınıf                  30                     46.15
                       Sınıf
                                              5. Sınıf                  20                     30.77
                                              6. Sınıf                  12                     18.46
                                               BYF                      29                     44.62

                  Bilsem Düzeyi               Destek                    33                     50.77
                                               ÖYG                       3                      4.61
                                  Toplam                                65                      100

                                   Veli                                  f                       %
                                               Kadın                    10                     28.57
                     Cinsiyet
                                               Erkek                    25                      71.43
                                             35 ve altı                  4                      11.43
                       Yaş                    36-45                     22                     62.86

                                              46-55                      9                      25.71


            - Bildiri Metni -                                425                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   420   421   422   423   424   425   426   427   428   429   430