Page 425 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 425
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
29 öğretmen oluşturmaktadır. Örneklem seçiminde amaçlı örneklem türlerinden kolay ulaşılabilir ör-
neklem yöntemi kullanılacaktır. Bu yöntemin kullanılmasının sebebi, okulların eğitime ara vermesinden
dolayı araştırmacılara yakın olan ve telefon veya online yollarla ulaşılabilir katılımcılara ulaşmaya imkan
sağlamasıdır. Kolay ulaşılabilir örneklem yöntemi araştırmaya hız ve pratik kazandırmaktadır (Yıldırım ve
Şimşek, 2008). Bu bağlamda, araştırma örneklemi BİLSEM’e yüz yüze eğitime gelen 65 öğrenci, 35 veli,
15 öğretmenden oluşması planlanmaktadır.
Veri Toplama Araçları
Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan “yarı yapılandırılmış gö-
rüşme formu” kullanılacaktır. Araştırmacılar tarafından geliştirilen bu formda öğrencilere 7 ve velilere
için 6 açık uçlu soru, öğretmenlere ise 2 açık uçlu soru hazırlanmıştır. Araştırmada kullanılan görüşme
formları geliştirildikten sonra uzman görüşü alınmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formunun kapsam,
nitelik ve görünüş geçerliği için uzman görüşleri doğrultusunda görüşme formları yeniden düzenlenmiş
ve uygulamak için hazırlanmıştır. Ayrıca görüşme formundaki sorular değerlendirilerek uygunluğu tespit
edilmiştir. Güvenilirlik açısından araştırmacı üçgenleme stratejisi kullanmıştır. Veriler araştırmacılar tara-
fından yüz yüze görüşmelerle toplanmıştır.
Verilerin Analizi
Verilerin analizinde nitel araştırma veri analizi tekniklerinden kategorisel içerik analizi ve frekans ana-
lizi kullanılmıştır. Araştırmaya katılan öğrenci, veli ve öğretmenlere ilişkin demografik bilgiler Tablo 1’de
verilmiştir.
Tablo 1. Katılımcı Özellikleri
Öğrenci f %
Kız 36 55.38
Cinsiyet
Erkek 29 44.62
Devlet 43 66.15
Okul
Özel 22 33.85
3. Sınıf 3 4.62
4. Sınıf 30 46.15
Sınıf
5. Sınıf 20 30.77
6. Sınıf 12 18.46
BYF 29 44.62
Bilsem Düzeyi Destek 33 50.77
ÖYG 3 4.61
Toplam 65 100
Veli f %
Kadın 10 28.57
Cinsiyet
Erkek 25 71.43
35 ve altı 4 11.43
Yaş 36-45 22 62.86
46-55 9 25.71
- Bildiri Metni - 425 Eğitimde Yeni Normlar-II