Page 443 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 443
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Sonuç ve Öneriler
Covid-19 pandemisi döneminde eğitimin sürekliliğini sağlamak amacıyla kullanılan uzaktan eğitim
sistemi üniversitelerin alt yapı yetersizliği, internet erişim kısıtlılığı, ekonomik nedenler gibi birçok faktör
öğrencilerin etkin bir şekilde eğitim almasını engellemektedir. Bunun yanında uzaktan eğitimin pratik ve
esnek olması, zamandan ve mekândan bağımsız olması ve bilgiye erişimde çeşitlilik sağlaması gibi avantaj
sağlayıcı özellikleri de içermektedir.
Bundan sonraki süreçte uzaktan eğitimin bu tip olağanüstü durumlarda kullanılabileceği göz önünde
bulundurularak, öğrencilerin geri bildirimlerinin değerlendirilmesi, tüm öğrencilere fırsat eşitliği sağlanarak
kaynaklara ulaşımı kolaylaştırılmalı ve gerekli imkânlar tanınarak her öğrencinin eğitim sürecine katılımı
desteklenmelidir.
Hemşirelik mesleği gibi uygulamalı disiplinlerde uzaktan eğitim yüz yüze eğitime destekleyici bir
yöntem olarak görülmeli, öğrencinin birebir uygulama yapması mesleki beceri kazanabilmesi yönünden
önemli olduğu için bu durumun uzaktan eğitim içerisine entegrasyonu önem arz etmektedir.
Kaynaklar
International Council of Nurses. Nursing Definitions, [homepage on the Internet]. [cited 2020 Dec 12].
Available from: https://www.icn.ch/ nursing-policy/nursing-definitions.
İlaslan N., Demiray A. (2021). Koronavirüs 2019 Pandemi Sürecinde Hemşirelik Eğitimi: Belirsizlikler
ve Öneriler. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 14(2),171-176. https://dergi-
park.org.tr/tr/pub/deuhfed.
UNESCO (2020). 29/10/2020 tarihinde https://en.unesco.org/covid19/educationresponse adresinden
erişildi.
Balaman, F , Hanbay Tiryaki, S . (2021). Corona Virüs (Covid-19) Nedeniyle Mecburi Yürütülen Uzak-
tan Eğitim Hakkında Öğretmen Görüşleri . İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10 (1), 52-84.
Retrieved from http://www.itobiad.com/tr/pub/issue/60435/769798.
Taş A. S., Köktürk Dalcalı B. (2021). Covid-19 Pandemisi Döneminde Hemşirelik Öğrencilerinde Mesleki
Güdülenme. Acıbadem Univ. Sağlık Bilim. Derg. 2021; 12(2): 418-424. https://doi.org/10.31067/acusag-
lik.851946.
NCES (National Center for Education Statistics) (2008). Distance education at degree granting postse-
condary institutions: 2006-07. (18.05.2020). Erişim Adresi: https://nces.ed.gov/pubs2009/2009044.pdf.
Simonson, M., Smaldino, S. E., Albright, M. ve Zvacek, S. (2012). Teaching and learning at adistance:
Foundations of distance education. Boston: Pearson Education, Inc.
Uzelli Yılmaz D. (2021). Covid-19 Pandemi Sürecinde Hemşirelik Beceri Öğretiminin Sürdürülmesine
Yönelik Hemşire Eğitimcilerinin Deneyimleri: Kanada McMaster Üniversitesi Örneği. Acıbadem Univ. Sağlık
Bilim. Derg. 2021; 12(2): 425-431 https://doi.org/10.31067/acusaglik.852073.
YÖK. (2017). Hemşirelik lisans eğitim çalıştayı, Erişim adresi: https://www.yok.gov.tr/Documents/Ya-
yinlar/Yayinlarimiz/Hemsirelik_Lisans_Egitimi_Calistayi_Sonuc_Raporu.pdf (Erişim tarihi: 25.10.2020).
Öztürk, D. Uzaktan eğitime hemşirelik eğitimi penceresinden bir bakış. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık
Bilimleri Dergisi, 18(3), 229-34.
Şendir, M., Çelik, S., Dişsiz, M., Güney, R., Açıksöz, S., Kolcu, M., & Bektemür, G. (2018). Hemşirelik eğitimi
ve uygulamasında yeni bir yaklaşım: Hemşirelik eğitimi ve uygulamasının bütünleşmesi. JAREN, 4(2), 92-99.
Korhan, E. A., Yılmaz, D. U., Ceylan, B., Akbıyık, A., & Tokem, Y. (2018). Hemşirelikte psikomotor bece-
rilerin öğretiminde senaryo temelli öğrenme: Bir deneyim paylaşımı. İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık
Bilimleri Fakültesi Dergisi, 3(3), 11-6.
Keskin Kızıltepe S., Kurtgöz A. (2020). Hemşirelik Öğrencilerinin Covid-19 Pandemisi Sürecinde Aldık-
- Bildiri Metni - 443 Eğitimde Yeni Normlar-II