Page 446 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 446

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




         Özel Yetenekli Bilsem Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Sürecinde Düşünce Deneyi Uygulama-
                                         larına Yönelik Bir Değerlendirme


                                                 Cihangir AKBÜBER
                                                                   a
                 aDr., HABAŞ Mehmet Rüştü Başaran Bilim ve Sanat Merkezi, c_akbuber@hotmail.com


             Özet

             Covid-19 (Coronavirüs) salgını sebebiyle uzaktan eğitim sürecine dâhil olan kurumlar arasında, özel
        yetenekli öğrencilerin eğitim gördüğü “Bilim ve Sanat Merkezleri (BİLSEM)” de bulunmaktadır. BİLSEM yö-
        nergesine göre; “BİLSEM’deki eğitim ve öğretim etkinliklerinin, öğrencilerin üst düzey düşünme becerileri
        kazanmalarını sağlayacak uygulamalara yer verilmesi” ilkesine uygun olarak düzenlenmesinin ve yürü-
        tülmesinin esas olduğu görülmektedir. Özel yetenekli öğrencilerin üst düzey düşünme becerileri kazana-
        bilmesi amacıyla, uzaktan eğitim sürecinde çeşitli etkinlikler uygulansa da normalde laboratuvar/atölye
        kullanılan derslerde çeşitli zorluklar yaşandığı fark edilmiştir.
             Bu noktada, özellikle, BİLSEM’de fen bilimleri derslerinde uyguladığımız “düşünce deneyleri”nin uzak-
        tan eğitim sürecinde, oldukça etkili yöntemlerinden biri olduğu gözlenmiştir. Düşünce deneylerinin, gerçek
        deneyin yapılamadığı veya laboratuvarda gerçekleştirme olanağının olmadığı durumlarda ve önceden
        tasarlanmış kritik soruları cevaplayabilmek amacıyla zihnimizde yaptığımız deneyler olmaları, uzaktan
        eğitim sürecinde uygulanabilirliğini arttırmıştır. Bu çalışmanın amacı, 1- düşünce deneylerinin, özel yete-
        nekli öğrencilerin uzaktan eğitim sürecinde uygulanmasının nitel olarak gözlenmesi ve 2- özel yetenekli
        öğrenciler ile uzaktan eğitimde yapılan Covid-19 düşünce deneylerine çeşitli örnekler paylaşarak önerilerde
        bulunabilmektedir.
             Bu çalışmada, düşünce deneylerinin, özel yetenekli öğrencilerin eğitiminde, üst düzey düşünme beceri-
        leri kazanmalarına yardımcı oldukları gözlendiği için düşünce deneylerinin  uzaktan eğitimde kullanılmasına
        yönelik daha ileri düzeyde bilimsel ve akademik çalışmalar yapılması ve yaygınlaştırılmasının sağlanması
        önerilmektedir.

             Anahtar Kelimeler: Özel Yetenekli Öğrenci, BİLSEM, Düşünce Deneyi, Uzaktan Eğitim
































               artvincovidcongress.org                   446                                      - Bildiri Metni -
   441   442   443   444   445   446   447   448   449   450   451