Page 329 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 329
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
kullanılmamıştır, olarak yorumlanabilir. Bazı katılımcılar ise sorun yaşamamıştır. Sonuç olarak katılımcılar
farklı sorunlar yaşanabildiğini düşünmektedir. Ekiz (2020) yaptığı çalışmada uzaktan eğitimde sisteme
girmekte zorluk yaşanması vb. problemlerin olumlu olmayan tepkilere yol açtığını belirtmiştir ve benzer
sonuçlar bulmuştur.
Tablo 8’de katılımcıların EBA’ nın verimliliğini arttırmak için neler yapılabileceği ile ilgili görüşleri veril-
miştir. Katılımcılardan çoğu sistemlerin güçlendirilmesi ve kalabalığın azaltılması gerektiğini düşünmektedir.
Bu durumdan sistemlerin yeterince güçlü olmadığı çıkartılabilir. Bazı katılımcılar ise kolay ulaşım sağlan-
ması, erişimin arttırılması ve internetsiz bir uygulama olabileceğini düşünmektedir.
Bu durumdan yola çıkılarak yapılabilecek yorum; bazı öğrencinin EBA uygulamasını internet imkânının
olmaması vb. nedenlerle kullanamadığı ders verimini olumsuz etkilediğidir. Bu soruda da sonuç olarak
farklı düşünceler sunulmuştur. Çakmak ve Taşkıran (2017) yaptıkları çalışmada gerekli alt yapıların henüz
sağlanmadığını belirtmiştir.
5. Öneriler
Ülkemizde uzaktan eğitimin en önemli ve güçlü yapısı olan EBA platformunun ve bunun bir parçası
olan Türkçe derslerinin eleştirilere açık olması, geliştirme ve güçlendirme çalışmalarının önemini göster-
miştir. Uzaktan eğitim geleceğin eğitim sistemlerinin vazgeçilmezi gibi görünse de yüz yüze eğitimde alınan
verimin yakalanması oldukça zor olacaktır. Bu bakımdan;
• EBA’ nın alt yapısının güçlendirilmesi
• Ders süreleri derslerin türlerine göre değişiklik göstermesi
• Yine EBA alt yapısı kullanılarak mobil uygulamalar geliştirilmesi
• Öğrenci-Öğretmen-Veli görüşleri sık sık alınarak güncellemeler yapılması
yaşanan birçok olumsuzluğun giderilmesinde etkili olacağı düşünülmektedir.
Kaynaklar
Aktaş, C. (2006). Türkiye’de bilgisayar ve internet kullanımının yaygınlaştırılmasında internet kafelerin
rolü. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 2006(27), 5-16.
Aktay, S., & Keskin, T. (2016). Eğitim Bilişim Ağı (EBA) İncelemesi. Eğitim Kuram ve Uygulama Araş-
tırmaları Dergisi, 2(3), 27-44.
Arslan, H., ve Kuzu, A. (2019). Eba Ders Modülünün ve Vsınıf Yazılımının Ters Yüz Sınıf Modelinde
Uygulanabilirliğine Yönelik Öğretmen Görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,
19(1), 20-36.
Bahçeci, F., ve Burak, E.(2018). Öğrencilerin eğitim bilişim ağı (EBA) sitesine yönelik görüşlerinin de-
ğerlendirilmesi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 11(4), 676-692.
Çakmak, Z., ve Taşkıran, C. (2017). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin perspektifinden eğitim bilişim ağı
(EBA) platformu. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2017(9), 284-295.
Demir, F., ve Özdaş, F. Covid-19 Sürecindeki Uzaktan Eğitime İlişkin Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi.
Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 273-292.
Dinçer, Ö. G. S. (2016). Bilgisayar Destekli Eğitim Ve Uzaktan Eğitime Genel Bir Bakış. Adana, Seyhan,
Türkiye.
Durmuşçelebi, M., ve Temircan, S. (2017). MEB (Eğitim Bilişim Ağı) EBA’daki eğitim materyallerinin öğ-
renci görüşlerine göre değerlendirilmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 7(13), 632-652.
Ekiz, M. A. (2020). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin Karantina Dönemindeki Uzaktan
- Bildiri Metni - 329 Eğitimde Yeni Normlar-II