Page 331 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 331
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Uzaktan Eğitim Sürecinde e- Twinning Proje Örneği Geleceğime Miras
Nilda TEMELLİ , G. Betül KELEKÇİBAŞI ,Saliha PALA , Mücahide DİKMEN , Merve GÜL , Cennet ÖZTÜRK ,
e
b
a
ç
d
c
Kısmet TURHAN , Burcu TURGUT g
f
aÖğretmen, Aydın Fen Lisesi, zekiaksu25@artvin.edu.tr
bÖğretmen, M. Akif Ersoy Anadolu İmam hatip Lisesi Fen ve Sosyal Bilimler Proje Okulu, kelekcibasibe-
tul@gmail.com
cÖğretmen, Gümüşhacıköy Hasan Coci Anadolu Lisesi, saliha.pala@hotmail.com
ç Öğretmen, Sandıklı Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi, mchdedkmnnn@gmail.com
dÖğretmen, Altıntaş Anadolu İmam Hatip Lisesi, mervegul4334@gmail.com
eÖğretmen, Çiğdemli Çok Programlı Anadolu Lisesi, ozturkcennet621@gmail.com
fÖğretmen, Hatay Bilim ve Sanat Merkezi, turhannkismet@gmail.com
gÖğretmen, Samsun Terme Kozluk OMV Fen Lisesi, turgutburcu55@gmail.com
Özet
Sürdürülebilir kalkınma, gelecek nesillerin ihtiyaçlarını karşılayabilme imkânlarına zarar vermeden,
günümüz nesillerinin ihtiyaçlarını karşılayabilecekleri bir kalkınma modeli olarak 20. yüzyılın sonlarından
itibaren dünya gündeminde yerini almıştır.
Birçok ülkede çevre ile sosyo-ekonomik gelişme arasındaki ilişkilerin doğru bir şekilde kurgulandığı
ekonomik kalkınma stratejileri geliştirilmiştir. Covid-19 virüsü ülkemizde yayılmaya başladıktan sonra uzak-
tan eğitim süreci başlamıştır. Bu dönemde etwinning projeleri çevirim içi toplantılar ve bilgisayar destekli
öğretim anlayışı ile devam etmiştir. Projemizin amacı sürdürülebilir kalkınmanın alt boyutları olan çevre,
toplum ve ekonomiyi kapsayacak şekilde bilgi ve davranışları bireylere kazandırmaktır.
Bu amaçla konuyla ilgili söyleşiler planlanmış, çeşitli Web 2.0 araçlarıyla işbirlikçi çalışmalar hazır-
lanmıştır. Bu çalışmalar sosyal medya hesaplarından ve okul web sitelerinden paylaşılarak yaygınlaştırma
faaliyetleri yürütülmüştür. Ayrıca öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirici etkinlikler belirlenmiş, belirli gün ve
haftalar üzerinden çeşitli konularda farkındalık çalışmaları yapılmıştır. Proje başında ve sonunda yapılan
anketler ile öğrencilerde meydana gelen değişimler tespit edilmiş, öğretmen ve öğrenci öz değerlendir-
meleri ile proje süreci tamamlanmıştır.
Ayrıca proje sonunda hazırlanan oyun ile öğrencilerdeki öğrenme eksikleri tespit edilmiştir. Öğret-
menlerin rehber olarak görev aldığı projemiz; öğrencilerin bireysel öğrenmelerini desteklemiş, teknoloji
kullanma ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmiştir. Sonuçta öğrenciler işbirliği ile proje yürütmeyi
öğrenmiştir. Bunun yanı sıra öğretmenlerin proje boyunca aldıkları eğitimler ile kişisel gelişimleri destek-
lenmiştir.
Anahtar Kelimeler: Sürdürülebilir kalkınma, e-Twinning, Uzaktan eğitim
- Bildiri Metni - 331 Eğitimde Yeni Normlar-II