Page 332 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 332
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Covid -19 Salgın Sürecinde 1. Sınıf Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitim Uygulamaları: Eğitim
Teknolojileri İle İlk Okuma Yazma Öğretiminde Karşılaştıkları Zorluklar ve Çözüm Önerileri
Hatice ATİK , Fatma AVCI b
a
aSınıf öğretmeni, Aliye Hüseyin Tekbaş İlkokulu, htcatik12@gmail.com
bDr., Okul Yöneticisi, Nermin Özdemir Anaokulu, fatma.epo@gmail.com
Özet
Uzaktan eğitim platformlarının eğitimde teknolojinin aracılığı ile kullanılması, Covid-19 salgınından
öncede alternatif bir sistem olarak tartışılan bir konudur. Fakat milyonlarca öğrencinin salgın sebebiyle
evde kalmak zorunda olması, eğitim öğretim faaliyetlerinin uzaktan verilmesini zorunlu hale getirmiştir
(Demir ve Özdaş, 2020). 2020-2021 eğitim-öğretim yılının başlamasıyla birlikte birinci sınıf öğretmenleri
de ilk olarak yüz yüze eğitim yapmış olsa da salgının seyrinin değişmesi sonucu çok kısa bir süre içinde
yüz yüze eğitime son verip hızlı bir şekilde canlı ders olarak planlanması durumu ortaya çıkmıştır.
Birinci sınıf öğretmenlerinin ve öğrencilerin bilmedikleri uygulamalar ile uzaktan eğitime geçilmesi
çözümü zor problemler beraberinde getirmiştir. Araştırmanın temel amacı birinci sınıf öğretmenlerinin
uzaktan eğitim ile ilk okuma yazma öğretimi sürecinde eğitim teknolojilerini kullanmaya yönelik karşılaş-
tıkları zorlukları ve çözüm önerilerini belirlemektir. Bu araştırma için temel nitel araştırma deseninden
yararlanılmıştır. Araştırmaya Konya ilinde görev yapan kırk beş birinci sınıf öğretmeni katılmıştır. Sınıf
öğretmenlerinin eğitim teknolojileri ile ilk okuma-yazma öğretirken karşılaştıkları zorluklar ve çözüm
önerilerini tespit etmeye çalışan sekiz açık uçlu soruyu cevaplamaları istenmiştir.
Öğretmenler süreçte EBA sistemini ve ZOOM programını yoğun kullanmışlar, eğitim teknolojilerini ilk
okuma-yazma öğretiminin hazırlık aşamasında daha etkili kullandıklarını belirtmişlerdir. Ödev konusunda
zorlanıldığı ancak diğer yandan eğitim teknolojilerinin ders içeriklerini aktarmada kolaylık sağladığı ifade
edilmiştir. En çok yaşanılan sorunların internet bağlantısı ile ilgili olduğu ve bu nedenle de internet bağ-
lantısına ve teknolojik araçlara erişim konularının çözüme ulaştırılması gereken öncelikli konular olarak
sıralanmıştır.
Anahtar Kelimeler: Covid-19, Uzaktan eğitim, Birinci sınıf öğretmeni, Eğitim teknolojileri, İlk Okuma-yaz-
ma öğretimi.
artvincovidcongress.org 332 - Bildiri Metni -