Page 332 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 332

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




           Covid -19 Salgın Sürecinde 1. Sınıf Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitim Uygulamaları: Eğitim
         Teknolojileri İle İlk Okuma Yazma Öğretiminde Karşılaştıkları Zorluklar ve Çözüm Önerileri


                                              Hatice ATİK , Fatma AVCI b
                                                         a
                         aSınıf öğretmeni, Aliye Hüseyin Tekbaş İlkokulu, htcatik12@gmail.com
                        bDr.,  Okul Yöneticisi, Nermin Özdemir Anaokulu, fatma.epo@gmail.com

             Özet


             Uzaktan eğitim platformlarının eğitimde teknolojinin aracılığı ile kullanılması, Covid-19 salgınından
        öncede alternatif bir sistem olarak tartışılan bir konudur. Fakat milyonlarca öğrencinin salgın sebebiyle
        evde kalmak zorunda olması, eğitim öğretim faaliyetlerinin uzaktan verilmesini zorunlu hale getirmiştir
        (Demir ve Özdaş, 2020). 2020-2021 eğitim-öğretim yılının başlamasıyla birlikte birinci sınıf öğretmenleri
        de ilk olarak yüz yüze eğitim yapmış olsa da salgının seyrinin değişmesi sonucu çok kısa bir süre içinde
        yüz yüze eğitime son verip hızlı bir şekilde canlı ders olarak planlanması durumu ortaya çıkmıştır.
             Birinci sınıf öğretmenlerinin ve öğrencilerin bilmedikleri uygulamalar ile uzaktan eğitime geçilmesi
        çözümü zor problemler beraberinde getirmiştir. Araştırmanın temel amacı birinci sınıf öğretmenlerinin
        uzaktan eğitim ile ilk okuma yazma öğretimi sürecinde eğitim teknolojilerini kullanmaya yönelik karşılaş-
        tıkları zorlukları ve çözüm önerilerini belirlemektir. Bu araştırma için temel nitel araştırma deseninden
        yararlanılmıştır. Araştırmaya Konya ilinde görev yapan kırk beş birinci sınıf öğretmeni katılmıştır. Sınıf
        öğretmenlerinin eğitim teknolojileri ile ilk okuma-yazma öğretirken karşılaştıkları zorluklar ve çözüm
        önerilerini tespit etmeye çalışan sekiz açık uçlu soruyu cevaplamaları istenmiştir.
             Öğretmenler süreçte EBA sistemini ve ZOOM programını yoğun kullanmışlar, eğitim teknolojilerini ilk
        okuma-yazma öğretiminin hazırlık aşamasında daha etkili kullandıklarını belirtmişlerdir. Ödev konusunda
        zorlanıldığı ancak diğer yandan eğitim teknolojilerinin ders içeriklerini aktarmada kolaylık sağladığı ifade
        edilmiştir. En çok yaşanılan sorunların internet bağlantısı ile ilgili olduğu ve bu nedenle de internet bağ-
        lantısına ve teknolojik araçlara erişim konularının çözüme ulaştırılması gereken öncelikli konular olarak
        sıralanmıştır.


             Anahtar Kelimeler: Covid-19, Uzaktan eğitim, Birinci sınıf öğretmeni, Eğitim teknolojileri, İlk Okuma-yaz-
        ma öğretimi.




























               artvincovidcongress.org                   332                                      - Bildiri Metni -
   327   328   329   330   331   332   333   334   335   336   337