Page 333 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 333

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




                                 STEM ve 21. Yüzyıl Becerileri: eTwinning Projesi Örneği


                                                       Sevda BAYDAR   a


                                   a Öğretmen, Milli Eğitim Bakanlığı, s.baydar01@gmail.com

                 Özet

                 Pek çok araştırmacı, iş insanı, politikacı ve eğitimci; öğrencilerin günümüz dünyasında başarılı olabilmek
            için 21. yüzyıl becerilerine ihtiyaç duydukları konusunda hemfikir. 21. yüzyıl becerileri kategorisine hangi
            becerilerin dâhil edilmesi gerektiği konusunda net bir fikir birliği olmasa da bazı beceriler hemen hemen
            her listede yer almaktadır. Öte yandan STEM yaklaşımının bir amacı da 21. yüzyıl becerilerini geliştirmektir.
                 10 Parmağımda 10 Marifet projesinin çıkış noktasını üç boyutta yer alan 10 beceri oluşturmaktadır.
            Bu araştırmanın amacı “10 Parmağımda 10 Marifet” isimli eTwinning Projesi kapsamında gerçekleştirilen
            ve Web 2.0 araçları ile desteklenen STEM etkinliklerinin ortaokul öğrencilerinin 21. yüzyıl becerilerine olan
            etkisini araştırmaktır. Söz konusu proje 11 Ocak 2021 tarihi ile 30 Mayıs 2021 tarihleri arasında gerçekleş-
            tirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, Türkiye ve Azerbaycan’da öğrenim gören 59 ortaokul öğrencisi
            oluşturmaktadır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden tek gruplu ön test – son test modeli tercih
            edilmiştir. Veri analizleri sonucunda STEM uygulamalarının ortaokul öğrencilerinin 21. yüzyıl becerilerini
            geliştirmede etkili olduğu görülmüştür. Bununla birlikte uygulamaların eTwinning projesi çatısı altında ger-
            çekleştirilmesi, öğrencilere 21. yüzyıl becerilerini kazandırma ve geliştirmede kolaylaştırıcı ve destekleyici
            bir role sahip olduğu belirlenmiştir.
                 Bu sonuçlar doğrultusunda 21. yüzyıl becerilerini geliştirmek için STEM uygulamalarına öğretim prog-
            ramlarında daha fazla yer verilmesi önerilmiştir.

                 Anahtar Kelimeler:  STEM, 21. Yüzyıl Becerileri, eTwinning Projesi








































            - Bildiri Metni -                                333                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   328   329   330   331   332   333   334   335   336   337   338