Page 333 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 333
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
STEM ve 21. Yüzyıl Becerileri: eTwinning Projesi Örneği
Sevda BAYDAR a
a Öğretmen, Milli Eğitim Bakanlığı, s.baydar01@gmail.com
Özet
Pek çok araştırmacı, iş insanı, politikacı ve eğitimci; öğrencilerin günümüz dünyasında başarılı olabilmek
için 21. yüzyıl becerilerine ihtiyaç duydukları konusunda hemfikir. 21. yüzyıl becerileri kategorisine hangi
becerilerin dâhil edilmesi gerektiği konusunda net bir fikir birliği olmasa da bazı beceriler hemen hemen
her listede yer almaktadır. Öte yandan STEM yaklaşımının bir amacı da 21. yüzyıl becerilerini geliştirmektir.
10 Parmağımda 10 Marifet projesinin çıkış noktasını üç boyutta yer alan 10 beceri oluşturmaktadır.
Bu araştırmanın amacı “10 Parmağımda 10 Marifet” isimli eTwinning Projesi kapsamında gerçekleştirilen
ve Web 2.0 araçları ile desteklenen STEM etkinliklerinin ortaokul öğrencilerinin 21. yüzyıl becerilerine olan
etkisini araştırmaktır. Söz konusu proje 11 Ocak 2021 tarihi ile 30 Mayıs 2021 tarihleri arasında gerçekleş-
tirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, Türkiye ve Azerbaycan’da öğrenim gören 59 ortaokul öğrencisi
oluşturmaktadır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden tek gruplu ön test – son test modeli tercih
edilmiştir. Veri analizleri sonucunda STEM uygulamalarının ortaokul öğrencilerinin 21. yüzyıl becerilerini
geliştirmede etkili olduğu görülmüştür. Bununla birlikte uygulamaların eTwinning projesi çatısı altında ger-
çekleştirilmesi, öğrencilere 21. yüzyıl becerilerini kazandırma ve geliştirmede kolaylaştırıcı ve destekleyici
bir role sahip olduğu belirlenmiştir.
Bu sonuçlar doğrultusunda 21. yüzyıl becerilerini geliştirmek için STEM uygulamalarına öğretim prog-
ramlarında daha fazla yer verilmesi önerilmiştir.
Anahtar Kelimeler: STEM, 21. Yüzyıl Becerileri, eTwinning Projesi
- Bildiri Metni - 333 Eğitimde Yeni Normlar-II