Page 334 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 334
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Covid-19 Sürecinin İlkokul Öğrencileri, Öğretmenleri ve Velileri Açısından İncelenmesi
Rabia Büşra ÖZKESİCİ , Ayşe Nur KUTLUCA CANBULAT b
a
aYüksek Lisans Öğrencisi, Akdeniz Üniversitesi, busrayldzhn@hotmail.com
bDoç.Dr., Akdeniz Üniversitesi, aysenur.canbulat@gmail.com
Özet
Covid-19, dünyada ilk olarak Çin’in Vuhan Eyaleti’nde, solunum yolu sorunu yaşayan bir grup hastada
yapılan araştırmalar sonucunda 13 Ocak 2020’de tanımlanan bir virüstür. Dünya Sağlık Örgütü (WHO)
de aynı tarihte bu salgın hastalığı pandemi olarak bütün dünyaya duyurmuştur (WHO, 2020). Covid-19
insandan insana çok hızlı ve kolay biçimde bulaşmaktadır. (Sağlık Bakanlığı, 2020).
Bu nedenle bulaştırıcılığın önlenmesinde insanların birbiri ile temasını en aza indirecek yöntemler ol-
dukça önem kazanmıştır (WHO, 2020). Bu nedenle Covid-19’un yayılmasını engellemek adına, tüm dünyada
ve ülkemizde günlük hayatı etkileyen bazı önlemler alınmıştır. Bu önlemlerden biri okullardaki eğitime ara
verilmesidir. Milli Eğitim Bakanlığı tarafından resmi yazı ile okullara bir süre ara verileceği duyurulmuş,
daha sonra uzaktan eğitim uygulamasına geçilmiştir.
Böylece Covid-19 sürecinde milyonlarca öğrenci için uzaktan eğitim süreci başlamıştır. Bu durum tüm
öğrenciler, öğretmenler ve veliler için yeni ve uyum sağlamaları gerektiği bir durumdur. Alanyazın incelen-
diğinde Covid-19 ve eğitimle ilgili çalışmalarda daha çok uzaktan eğitim kavramına odaklanılmış (Akyıldız,
2020; Balaman & Hanbay Tiryaki, 2021; Çakın, 2020; Özdoğan, 2020), uzaktan eğitimde öğretmen, veli,
müdür görüşleri toplanmış ancak öğrencilerin görüşleri eksik kalmıştır. Bu çalışma özellikle öğrenciler
başta olmak üzere öğretmen ve velilerin de Covid-19 sürecini nasıl algıladıklarını ortaya koymak amacıyla
yapılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Covid-19, Pandemi, Uzaktan Eğitim, Eğitim-Öğretim Süreci
Examination of the covid-19 process in terms of primary school students, teachers and parents
Abstract
The general purpose of this study is to reveal how the Covid-19 process is perceived by primary
school students, primary school teachers and parents. This study was carried out by interview method,
one of the qualitative research methods, and was designed based on a phenomenological (phenomeno-
logical) design. Within the scope of the research, data were collected from 44 people using semi-struc-
tured interview questions.
The data obtained from the research were analyzed with the content analysis technique. As a result
of the research, it was revealed that teachers, students and parents generally found distance education
inefficient in this process and preferred face-to-face education. When the participation rates and reasons
for not participating in distance education are examined, teachers and parents responded in the same di-
rection; The reasons for lack of technological equipment, lack of internet, lack of individual technological
equipment have emerged.
When the emotions experienced by teachers, students and parents in this process are examined,
results such as boredom, missing school, sadness, virus anxiety have emerged. When we look at the
perceptions of teachers, students and parents about social life in the covid-19 period, negative results
such as changes in daily routines of teachers and parents, restrictions, and wearing masks have emerged.
Keywords: Covid-19, Pandemic, Distance Education, Educational Process
artvincovidcongress.org 334 - Bildiri Metni -